Utorak. Na lokalu 280 zvoni telefon. Identifikacija ukazuje na kontakt izvan kompanije zbog čega zainteresovano prihvatam poziv. Sa druge strane pozdravi i pitanja od strane klijenta koji želi da implementira SharePoint jer njegov prjatelj koji radi u banci ima krajnje pozitivno iskustvo i želi da pomogne u odabiru softverskog rešenja.

Složićete se da je ovo skoro svakodnevna situacija na poziciji konsultanta koji radi u IT kompaniji, jer veliki broj potencijalnih klijenata upućuje pozive sa namerom da se informiše o proizvodima i uslugama ali taj utorak je posebno zanimljiv. Na moje pitanje koje aktivnosti ili probleme želi da reši uvođenje SharePoint rešenja, dobio sam odgovor: „Pa, sve…imamo dokumentaciju, mailove, problem sa zalihama i knjiženjem troškova. A bilo bi dobro da imamo i…“.  

U tom trenutku, iskustveno počinjem da objašnjavam šta je SharePoint, odnosno šta je platforma, jer SharePoint zapravo i jeste samo platforma koja služi razvoju IT rešenja u skladu sa zahtevima korisnika, i nije gotovo rešenje koje u lepo dizajniranoj kutiji dobijete uz uputstvo za instalaciju i korišćenje. Istovremeno, SharePoint nije softver za knjigovodstveno evidentiranje poslovnih promena, ili za upravljanje kontaktima. Prevashodna namena jeste upravljanje tokovima dokumentacije ali i procesa na nivou celokupne organizacije. Rezultat je više nego očigledan, sistem automatski obavlja određene aktivnosti i u značajnoj meri štedi vreme i smanjuje mogućnost pojave grešaka. Inetgracijom sa drugim rešenjima obezbeđuje dostupnost podataka iz različitih izvora, ali i povezuje korisnike u vitruelne timove čime poboljšava kolaboraciju i timski rad. Vaše procese i procedure, pismene formulare i obrasce, obaveštenja ili dokumentaciju prevodi u elektronsku formu čije su prednosti dovoljno prepoznate i detaljno objašnjenje u mnogobrojnim tekstovima i studijama slučaja.

Implementacija zahteva analizu, a rezultat analize jeste projektni zadatak koji je osnova za vremensko i troškovno planiranje. Analiza detaljno precizira zahtevane funkcionalnosti i pruža obostrane garancije u procesu implementacije, i uvek je rezultat dogovora. Problem je objasniti neophodnost analize jer očekivanje da je SharePoint gotovo rešenje nisu tačne i ova činjenica često zbunjuje korisnike.

„Ali meni ne treba analiza, treba nam elektronsko vođenje dokumentacije, knjiženje…“ – naravno, rešavanje zahteva ovog tipa jesu cilj postojanja SharePoint platforme i rešene su mnoge nezamislive situacije i problemi, ali uz prethodno sagledavanje i moguća rešenja. Sa druge strane SharePoint ne može da zameni ERP i CRM rešenja koja su namenski kreirana za određene segmente poslovanja, ali one svakodnevne aktivnosti na kojima često trošimo najviše vremena može da zameni u potpunosti.

Moj preporučeni klijent je dogovorio sastanak  i na prezentaciji upoznao mnogobrojne dodatne funkcionalnosti, trenutno je zadovoljan, nastavak priče sledi uskoro.