Težak posao definitivno, međutim, metodologija nam može olakšati život. Ja u projektima na kojima učestvujem koristim Microsoft Sure Step metodologiju. Da se na početku odmah razumemo, ovaj blog nije reklama :D, ali mi je sam naziv metodologije dao inspiraciju za ovaj blog (naziv bi u bukvalnom prevodu značio siguran korak). Mene ovo asocira na ples pa ako ste spremni, ja bih da povedem :D. Za ples je potrebno dvoje, kao i u projektu (klijent i vi), a jako je bitno da vi vodite. U svakom projektu bitni su koraci i kljucne tačke. Kljucne tačke nam omogućavaju kontrolu toga koliko smo blizu cilju koji želimo da ostvarimo, dok nam koraci objašnjavaju kako. Ukoliko postoji metodologija, ona nam pomaze kod definisanja ključnih tačaka, dokumenata koje je potrebno isporučiti, načina za upravljanje projektom, itd. Daću jedan primer – u Sure Step-u uvek postoje sledeće faze: dijagnoza, analiza, dizajn, razvoj, primena, produkcija.  Evo koje su po meni najbitnije stavke pri vođenju projekta:

Ciljevi

Treba da su uvek postavljeni realno i usaglašeni sa klijentom. Klijenti imaju običaj da previde određene činjeniceTangoprilikom postavljanja ciljeva, što je skroz ljudski :D. Naš zadatak je da im činjenicama ukažemo na cilj koji je moguće ostvariti.


Ključne tačke

Omogućavaju kontrolu projekta i osnov su za definisanje timeline-a projekta. Bitan momenat u delu definisanja vremenskih uslova je raspoloživost resursa sa obe strane. Jedan od primera mogu biti projekti u toku leta kada je sezona godišnjih odmora. Može se desiti da projekat stoji zato sto je učesnik otišao na odmor.

Zadaci

Moraju biti jasno definisani sa tačnim rokom kad treba da se završe. Moraju se odrediti osobe ili timovi koji su zaduženi za svaki zadatak. Takođe, mora se odrediti putanja za eskalaciju odnosno sistem obaveštavanja odgovorne osobe ukoliko zadatak nije završen na vreme.

Komunikacija

Možda najbitnija stvar na jednom projektu je komunikacija. Bitno je da na početku projekta postavite dobre tačke komunikacije i da ih smanjite na dve tačke ukoliko je moguće. Jedna osoba sa vaše strane i jedna osoba sa strane klijenta. Na ovaj način smanjuje se mogućnost pojave čuvene rečenice “Pa ja sam rekao Peri, zar ti nije preneo?” Organizujte kratke sastanke pregleda sa klijentom kada završite neku celinu ili kada dođete do kljucne tačke. Pričajte o projektu (ovo se prvenstveno odnosi na interni tim), jer u razmeni ideja često nalazite na rešenje  ukoliko samo ispričate problem. Ovo je inače dokazana teorija mog kolege Petra, probajte izgleda šašavo, ali deluje :D.

To je to., blog je ipak kratka forma. I da rezimiramo na kraju: uvek vi vodite, ukoliko znate korake, nećete imati problema. Ne budite ukočeni, uvek ima mesta za improvizacije i ne zaboravite nikada da na kraju partner mora biti zadovoljan.