U prethodnom tekstu CRM na mobilnim uređajima opisao sam Microsoft Dynamics CRM mobilno rešenje. Međutim ovo besplatno rešenje ima ograničenja o kojima treba voditi računa. Neka od tih ograničenja su offline režim rada ili naprednije prilagođavanje mobilne aplikacije. U tu svrhu predlažem upotrebu robusnijeg mobilnog rešenja pod nazivom Resco Mobile CRM. Neke funkcionalnosti kao što su spomenuti offline režim, integracija sa mapama, jednostavna organizacija kalendara, upotreba funkcija kamere mobilnog uređaja ili skeniranje bar kod oznaka, pružiće vašim prodavcima na terenu alate uz pomoć kojih svakodnevne zadatke mogu obaviti na brz i efikasan način. U nastavku pročitajte kratak opis Resco Mobile CRM rešenja.

Resco Mobile CRM

Resco Mobile CRM aplikacija je klijent za Microsoft Dynamics CRM koja obezbeđuje pristup podacima o klijentima dok ste van kompanije. Aplikacija podržava online i offline režim rada. Na taj način korisnici na terenu gde je slaba pokrivenost mobilnog signala mogu evidentirati svoje aktivnosti. Onog trenutka kada korisnici dođu do adekvatnog mobilnog ili wireless signala, sve promene će se sinhronizovati sa CRM sistemom. Aplikacija ne zahteva zasebnu posredničku aplikaciju. Jednostavno se instalira na mobilni uređaj, poveže sa Dynamics CRM sistemom i nakon toga možete direktno raditi sa vašim podacima. Možete kreirati porudžbine ili ponude, pristupati podacima o klijentima i kontaktima, zakazivati obilaske i druge sastanke, pratiti telefonske pozive, email poruke i mnogo više.

Aplikacija radi na skoro svim mobilnim platformama – Android, iOS i Windows Phone, kako za tablet, tako i za pametne telefone. Izgrađena je na osnovu moderne HTML 5 tehnologije, te se izgled formi veoma lepo prilagođava bilo kojoj veličini ekrana mobilnog uređaja. Istakao bih dve osnovne prednosti aplikacije:

  1. Funkcionalnosti i integracija aplikacije sa mobilnom uređajima
  2. Mogućnosti prilagođavanja aplikacije

Mobilna aplikacija je dizajnirana tako da se značajno integriše i time iskoristi funkcije mobilnog uređaja. Neke od tih funkcija su: GPS lociranje, kamera ili veze sa funkcijom pozivanja ili pisanja email poruke na mobilnom uređaju. Na taj način kameru mobilnog uređaja možemo na primer upotrebiti kako bi fotografisali izloženost robe ili da skeniranjem bar kod oznaka napravimo brzi popis lagera u maloprodajnom objektu. Proizvođač, slovačka kompanija Resco, se trudi da čestim nadogradnjama softvera unapredi ili doda nove funkcije.

Resco Mobile CRM

Mogućnosti prilagođavanja aplikacije su veoma velike. Model podataka se identično mapira sa modelom podataka CRM sistema. To znači da u aplikaciji možemo imati i nove objekte koje smo namenski kreirali u CRM sistemu. Ti podaci za potrebe terenskog rada mogu biti rute isporuke, ugovorne stavke sa klijentom, evidencija marketing materijala, evidencija naših uređaja kod klijenta (npr. police, razna sredstva za izlaganje robe ili evidencija HoReCa sredstava), upitnici, specifični zadaci za prodaju itd. Sve ove podatke korisnik ima na raspolaganju kada je potrebno da obavi aktivnost kod klijenta, a još bolje nakon obavljene aktivnosti ti podaci se onda nalaze i u CRM sistemu za njihovu kasniju analizu i novo planiranje aktivnosti.

Na osnovu dosadašnjeg iskustva znamo da je dizajn korisničkog interfejsa od velike važnosti za uspešnost implementacije CRM sistema. Tu Resco Mobile CRM pruža odličnu podršku, pa je kroz razvojne alate moguće kreirati izgled i raspored polja na formi po potrebi. Aplikacija takođe podržava poslovne procese koji su definisani u CRM sistemu. Lepota alata za administraciju i izmene, koji nosi naziv Woodford, je u tome što se izmene rade samo jednom. Publikovane izmene se onda propagiraju automatski na svaki uređaj i različite mobilne platforme. Na sledećem video prikazu pogledajte Resco Mobile CRM demonstraciju:

Postavlja se pitanje koje mobilno rešenje za Dynamics CRM sistem upotrebiti. Odgovor zavisi od scenarija primene, a firma Extreme vam može pomoći u toj odluci. U svakom slučaju Resco Mobile CRM u odnosu na Microsoft Dynamics CRM mobilno rešenje ima značajne prednosti, a one se u ovom trenutku ogledaju u tri tačke:

  1. Broj i dubina funkcionalnosti – Microsoft mobilna aplikacija ne pruža sve funkcionalnosti punog Dynamics CRM sistema. U dobrom delu primera ova ograničenja znače da na mobilnu aplikaciju ne možemo primeniti prilagođenja koja smo izvršili u Dynamics CRM sistemu. Resco Mobile CRM nam pruža opciju da posedujemo punu funkcionalnost na terenu koja nam je potrebna za obavljanje zahtevnih zadataka.
  2. Offline režim rada – Ovo je veoma značajno za korisnike koji ažuriraju CRM sistem na terenu ili rade na lokacijama gde je ograničena Internet veza. Microsoft mobilna aplikacija nam pruža samo pregled keširanih zapisa dok smo u offline modu. Sa druge strane Resco Mobile CRM podržava pun offline režim rada.
  3. Povrat vrednosti – Iako je Microsoft mobilna aplikacija besplatna, ograničene funkcionalnosti u nekim situacijama ne pružaju korisnicima značajno unapređenje produktivnosti. Pošto Resco Mobile CRM obezbeđuje da korisnici izvršavaju svoje poslove efikasno kao da su kancelariji, iznos uložene vrednosti se značajno isplati kroz povećanje aktivnosti prodaje na terenu preko mobilnih uređaja.

Jedan takav primer je implementacija CRM sistema u kompaniji Royal Vet. Na sledećem linku pogledajte video o tome kako Dynamics CRM sistem i Resco Mobile CRM pomažu kompaniji da unapredi svoje poslovanje: CRM u kompaniji Royal Vet.