Borba je neprestana. Ja neću da primam emailove, a oni hoće da mi ih šalju.
Nekako se dovijam, odjavljujem se, odgovaram na „no-reply“ adrese, kumim, molim, objašnjavam da nisam ljuta, samo ne želim više da primam dnevna obaveštenja o tome šta je novo u industriji kugličnih ležajeva. Čini mi se, više se obradujem princu iz Nigerije koji mi traži kratkoročnu pozajmicu ( da premosti dok ga konačno ne postave na presto) nego emailovima za koje sam se sama prijavila, a sada više ne želim da ih primam.
Priznajem, ja sam nekom prilikom kliknula dugmence da želim da primam obaveštenja, ali na njemu nije pisalo „doživotno“, a ja imam taj nezgodni običaj da se predomišljam.
Pošto sam sticajem okolnosti i sa one druge strane (kao pošiljalac emailova našim korisnicima), potpuno razumem sve razloge iz kojih žele da me zadrže i kako im se srce cepa na stotinu delova kada hoću da se odjavim:
- Žele da budu stalno u mom vidokrugu, da bih se sledeći put kada mi budu potrebne njihove usluge/proizvodi prvo setila njih
- Žele da vidim kako se kod njih stalno nešto događa, da su vredni
- Žele da na vreme saznam o nekim pogodnostima koje mogu ostvariti u nekom određenom roku
- Žele da vidim kako napreduju iz dana u dan, pa sada koriste font jedne veličine i boje i email više ne izgleda kao da ima reumatsko oboljenje. Dobro, sad sam malo zla.
Dakle, svi ti razlozi su u redu, ali ako ničim do sada nisu uspeli da zadrže moju pažnju, ne mogu da razumem kako misle da će to uraditi time što će me uplašiti obimnom procedurom za odjavljivanje.
Takva procedura samo stvara frustraciju oko odluke koja je već doneta i onog koji želi da ode vodi od stanja u kome je samo želeo da sredi svoj inbox, bez ikakvih negativnih emocija, do toga da se zaklinje i sebi i drugima nad svim što mu je u životu milo da sa tom-i-tom firmom nikada u životu više neće raditi.
Čak i da pođemo od pretpostavke da je plan upalio – umorila sam se od popunjavanja odjavnog formulara i ostajem na emailing listi – šta se dobija time? Dobijate jednog ogorčenog primaoca emaila koji će u najboljem slučaju brisati sve vaše emailove, a u najgorem brisati emailove i pričati svuda okolo o tome.
Treba pustiti ljude da odu ukoliko oni to žele. Tako se pokazuje prava ljubav. Razmislite, zašto vam uopšte treba neko ko ne želi da bude tu. Pre nego što ga upitate zašto želi da ode, zapitajte se – zašto vi želite da ostane?
*Slika korišćena u tekstu je preuzeta sa www.picsquare.com