Najsavršenije korporativne politike, najjače i studiozno razvijene poslovne strategije, do tančina izanalizirane tržišne prilike, kao i mnoštvo ideja spremnih za lansiranje – u mudrim glavama osuđene na uspeh, naći će se pred ozbiljnim izazovom, ponekad i pred zidom ukoliko tim koji treba da “izvrši operaciju” nije nadahnut, motivisan ili nije u mogućnosti da razume viziju, vizionare i njihove strategije. Ili pak, s druge strane, nema dovoljno informacija, dobru komunikaciju s drugim timovima, poverenje u kolege i naposletku potrebnu dokumentaciju, udaljenu samo jedan klik, od trenutka kad se za njom stvori potreba.
Ljudi su srce kompanije
Uprkos najsavršenijim tehnologijama, idealnim i olakšanim uslovima za rad, savršenstvu sistema, ljudi su srce svake kompanije! Pre nego stanemo pred ogledalo, da bismo bili zadovoljni odrazom koji ćemo tamo da ugledamo, preduzimamo neke korake. No, i tada uprkos ogromnoj uloženoj snazi da naša vanjština izgleda primamljivo, možda ćemo biti razočarani onim što ugledamo, jer nam iznutra i nije sve baš potaman. Kakve veze odraz u ogledalu ima sa korporativnom politikom, biznisom, strategijom, poslovanjem i zaposlenim? Pa, u principu i više nego što možete da zamislite!
Jednako kako nastojite da kroz vanjske kanale komunikacije izgradite sliku svoje organizacije prema vani, tako je njen intranet njen odraz prema unutra. S dva lepa odraza, spolja i iznutra, vaša organizacija bi mogla da uspe. Kao i svaki dobar zanatlija, tako i svaki dobar menadžment treba kvalitetan i mudro osmišljen alat za rad. U ovom slučaju, apropo unutrašnje organizacije, jačanja timskog duha, poboljšanja saradnje među timovima, dobijanju povratne informacije zaposlenih, pravovremenog informisanja, bolje personalizacije ljudi, u praksi se kao uspešno rešenje nametnuo virtuelni prostor, narodski poznat kao kompanijski ili malo manje narodski – intranet portal ili intranet strana.
Korak unazad
Ako je sve što nam se u svetu nadaje odraz ideja (koristim pravo da se pozovem na reči mudrog Grka) onda je početak ideje o jednom značajnom virtuelnom projektu, takođe tamo. Kako drugačije! Kompanijski (intranet) portal sa svim svojim damarima utemeljen je na ideji i pojmu koji je svetlost dana ugledao ne tako davne 1995. godine, u eng. časopisu „Digital News & Review“ u tekstu autora Stephen-a Lawton-a, „Intranets Fuel Growth of Internet Acces Tools“. Od tog dana, pa sve do danas njegova suština je jednoznačna – intranet predstavlja korišćenje tehnologija baziranih na Internetu u okviru jedne organizacije sa svrhom da poboljša i podrži komunikaciju i olakša pristup informacijama. Dakle, intranet portal je tu da podrži sve funkcije kompanije i dozvoli da se informacija s početne tačke spusti u mrežu i započne komunikaciju, jačajući timski duh.
Intranet omogućava da se informacije, neophodne za rad zaposlenih u okviru kompanije, lako publikuju, a podacima se pristupa sa jednog jedinstvenog interfejsa.
Od Ideje do Praxsisa
Ideja intraneta je verovatno svima već odavno jasna. Možda ste se već zapitali, čitajući gore ispisane redove, pa dobro ali kako to funkcioniše u praksi? I šta taj kompanijski (intranet) portal daje mom poslovanju? Kako ga unapređuje?
Kompanijski portal će uz sledeće četiri stavke (koje neizostavno nosi sa sobom) omogućiti da vaše “kompanijsko srce kuca kao jedno”, ali će i da vam uštedi dragoceno vreme na nivou administracije. O HR benefitima da i ne pričamo!
- Poboljšanje saradnje na nivou timova i projekata
Da li su svi članovi tima/timova pravovremeno dobili informaciju? Kako se snaći u moru dokumentacije i zapisa i jednostavno pronaći baš ono što vam je potrebno? Potvrdan i jednostavan odgovor na ova pitanja nalazi se upravo u intranet portalu. Postavljanjem i davanjem na raspolaganje jednog zajedničkog virtuelnog prostora sprečićete da se bilo koja informacija “spotakne“ na nečijem desktopu ili u mailu i da ne stigne na željene adrese. Ona će uspešno da pronalazi svoj put do svih zaposlenih, ostajući im na raspolaganju i posle dužeg vremenskog perioda. Unapređeno upravljanje sadržajem od zajedničke važnosti, doprineće i akumulaciji zajedničkog iskustva i znanja, koje će stajati svima na raspolaganju.
- Jačanje timskog duha kroz poslovno, ali i privatno povezivanje
Da li je vaša organizacija centralizovana na jednom mestu ili vaš tim posluje sa više strana pa ste fizički udaljeni, ne igra ulogu, jer ste u virtuelnom svetu svi na jednom mestu. Kompanijskim portalom potaknućete zaposlene da komuniciraju, da javno dele iskustvo, ideje i razmišljanja i da daju personalizovaniju sliku sebe. Bilo da je u pitanju multimedijalni sadržaj ili onaj tekstualni, on će svima u svakom trenutku biti dostupan i vaš tim će imati zajedničku poveznicu. Takođe, kroz sprovođenje različitih anketa ohrabrićete vaš tim da da svoje mišljenje, dajući im istovremeno do znanja da vam ono zaista jeste bitno. A vi, vi ćete dobijati informacije iz prve ruke, koje ćete kasnije lako pretvarati u nove podatke i odluke.
- Pravovremeno informisanje
Najavu za važne događaje, seminare, edukacije, timbildinge u svega nekoliko klikova moći ćete da upišete direktno u kalendar zaposlenih, a sistem notifikacija će se pobrinuti da ona stigne do njih čak i onda kada nisu listali portal ili kada na istom nisu prisutni.
- Doslednost kompanijskoj brand priči i kvalitetno korisničko iskustvo
Pomoću dizajna i postavljanjem opštih strana (istorijat kompanije, najznačjniji proizvodi, kompanijske vesti, značajne nagrade) moći ćete da ostanete dosledni svojoj brand priči i vizuelnom identitetu, ali i da ih prenesete baš onakvim kakvi jesu na zaposlene. I naposletku, sve ovo bilo bi besmisleno ukoliko kompanijski portal ne bi obezbeđivao kvalitetno korisničko iskustvo. Njegova funkcionalnost, intuitivnost, responzivnost svakako su jedan od najvećih benefita koje nudi, jer svojim opcijama, mogućnostima i interesantnostima privlači zaposlene da se “ukače” na mrežu i istinski postanu deo srca vaše organizacije.
Više pojedinačnih detalja o funkcionalnosti i benefitima kompanijskog (intranet) portala pronaći ćete na: https://extreme.rs/kompanijski-intranet-portal/ .
Da cela priča ne bi ostala bez zaključka koji je okosnica svakog uspeha, ali i pokazatelj naučene lekcije, poslužiću se jednom izrekom: “Da bi znanje postalo produktivno moramo da naučimo da vidimo i drveće i šumu, da naučimo da povezujemo stvari.” Uzgred rečeno, ovakvim mislima biste mogli svakodnevno, po sopstvenom izboru i nahođenju, da doprete i nadahnete svoje zaposlene putem kompanijskog portala. Naizgled sitna i minorna stvar u moru operativnih problema s kojim se suočavate, ali ne manje značajna. Zamislite, jedna mudra misao onih koji su znali šta rade, onih koji su uspeli i na koje se mi danas ugledamo uz prvu jutarnju kafu, dok se pripremamo za nove radne, timske pobede.