Kompanije se nalaze u prelomnom trenutku. Međunarodni monetarni fond (MMF) procenjuje da se globalni BDP smanjio za 4,4% u 2020. godini, a smanjenje u najnaprednijim ekonomijama procenjuje se na 5,8%. Međutim, dostupnost i distribucija vakcina donose tračak nade, da postoji mogućnost usporavanja devastacije uslovljene širenjem virusa COVID 19. Učinkovitije rešavanje zdravstvene krize uliva nadu u ekonomski oporavak – ako se kompanije odluče za promenu i prihvate nov način rada.
Da bi se oporavak odvijao brže i bio mogućniji organizacije iz svih grana privrede ubrzavaju svoj prelazak na digitalna rešenja. Okretanje tehnologiji u oblaku obezbeđuje rešavanje najizazovnijih problema i omogućava ispunjenje različitih zahteva kupaca i regulatornih obaveza.
McKinssey procenjuje da je pandemija podstakla trogodišnji, pa čak i četvorogodišnji napredak kompanija koje su se odlučile za digitalizaciju podrške za kupce i lanca snabdevanja.
Najinovativnije kompanije preispituju kako zaposleni sarađuju, te kako da naprave što bolje digitalno iskustvo za kupce.
U nastavku se nalaze tri ključna načina na koje kompanije mogu da koriste tehnologiju u svoju korist i podstaknu oporavak:
Preduzeća moraju da smanje troškove i osiguraju budućnost
Makroekonomska i geopolitička neizvesnost stvaraju more nepoznanica za svako poslovanje. Kao rezultat toga, direktori i finansijski direktori prirodno teže optimizaciji oblasti poslovanja.
Kupovina, održavanje i nadogradnja potrebne tehničke infrastrukture za vođenje posla nije samo teška, već je i skupa. Fiksni IT sistemi zahtevaju od korisnika da tačno predvide potrebe u budućnosti, što je u situaciji u kojoj se danas nalazimo nemoguće, zbog niza nepredvidljivih okolnosti. Suprotno tome, cloud server osigurava da ulažete samo u pravu oblast, omogućavajući korisnicima fleksibilnost i prilagođavanje promenjivim zahtevima. Za preduzeća to znači mogućnost reinvestiranja preostalog kapitala u stvaranje korisničkog iskustva od vrednosti. Gartner procenjuje da se će cloud infrastruktura da zabeleži porast od 27,6% u 2021. godini, zbog uštede troškova i operativne efikasnosti – što su ujedno i dva najveća benefita koja dobijate prelaskom na cloud rešenje.
Kompanije polako uviđaju prednosti multicloud strategija. Ovakva postavka omogućava preduzećima da uspostave otvorenu, sigurnu i “okretnu“ infrastrukturu koja može da se implementira u bilo koje okruženje. Danas se rast i inovacija unutar kompanije zasniva na premeštanju celokupne IT infrastrukture u oblak, kako bi se ujedno transformisale sve digitalne operacije.
Svakom preduzeću su potrebna digitalna “ulazna vrata“
Trenutni otuđeni način života, primorava preduzeća da koriste podatke i analitiku kako bi bolje razumeli svoje kupce, te kako bi obogatili njihovo korisničko iskustvo.
Tzv. lokdaun je uslovio da kupci preferiraju i pribegavaju digitalnom pristupu različitim kompanijama, preduzećima, radnjama… Korisnička usluga “licem u lice“ (fizička ulazna vrata) više nije dovoljna da bi održala rast u poslovanju. Kupci danas zahtevaju digitalni ulazak u vašu uslugu. U maloprodaji kompanije koriste AI i mašinsko učenje kako bi pružili bolje i tačnije iskustvo kupcima koji pristupaju preko mreže. U zdravstvu se javlja potreba za sigurnim, skalabilnim platformama koje podržavaju digitalne posete poznate kao telemedicina.
Digitalizacijom se jednostavnije sakupljaju podaci i prati analitika, koja doprinosi donošenju pametnijih odluka i pružanjem daleko boljeg korisničkog iskustva. One kompanije koje budu uložile u digitalizaciju ostaće agilne tokom pandemije, jer će moći da ispune promenjive zahteve kupaca. Kompanije bi trebalo da proslavljaju lakoću stvaranja personalizovanih digitalnih iskustava, koje ne znači smanjenje kvaliteta usluge.
Kompanije bi trebale da pozdrave nove načine rada
Budućnost poslovanja, a samim tim i definicija “radnog mesta“ se promenila. Iako će pandemija, u meri u kojoj je sada poznajemo da splašnjava, novouspostavljeni poredak poslovanja će da ostane na snazi, kao i potreba da se preispituje način na koji ljudi obavljaju poslove. Potreba za novim “hibridnim“ radnim okruženjem je vidljiva – kompanije i zaposleni mogu da koriste digitalni radni prostor, koji im omogućava kolaboraciju na fleksibilnoj platformi koja funkcioniše u oblaku kako bi se nove ideje generisale i kako bi se održala povezanost među zaposlenim. Uspešna tranzicija na novi način poslovanja zavisi od toga koliko uspešno kompanije uspevaju da održe zaposlene angažovanim, produktivnim i upućenim jednih na druge, istovremeno preispitujući alate za komunikaciju i saradnju.
Niko ne može da predvidi šta će da donesu naredne godine, ali su kompanije definitivno u mogućnost da kontrolišu odgovor na neizvesna ulaganja i agilnu infrastrukturu koja će da održi povezanost sa klijentima u središtu poslovanja. U ovoj prelomnoj tački u poslovanju, način na koji svaka kompanija bude dala odgovor na izazove koje donosi novo vreme definisaće njihovu relevantnost u budućnosti. Oni koji su spremni na promenu, ma koliko ona bila neprijatna i ko prihvati nove priliku da napravi suštinsku transformaciju, biće jači nego pre.