Stiže Nova godina treba darovati klijente, ali sećate se obećanja koje ste morali dati Deda Mrazu da ćete biti dobri cele godine, prati zube, ruke , itd. i onda stiže poklon. Deda Mraz sigurno ima CRM pošto on uvek sve zna; šta je svako dete tražilo, adresu isporuke, da li ima brata ili sestru. Sada kada smo mi u ulozi Deda Mraza moramo videti kakva su deca bila :D. U CRM-u su podaci o svim vašim klijentima, njihovi lični podaci i još jedna bitna informacija, a to je kako su kupovali ove godine. Svim klijentima se veoma lako iz CRM-a šalje čestitka koja izleda otprilike ovako:

Poruka je vrlo lična zahvaljujići informacijama koje imamo o izvesnoj gospođi, znamo da je udata, ima dvoje dece, itd. Za razliku od poruke koja izgleda otprilike ovako:

.

.

.

.

Nije loše ukoliko se radi o Tanji, ali zamislite da se radi o gospođici koja nije udata i nema decu. Onda bi poruka mogla izgledati otprilike ovako:

Kako utvrditi koja su deca bila malo bolja od druge pa ih darovati malo većim poklonom? Kako to inače izgleda u praksi: potrebne su mi informacije o svim kupovinama tog kijenta za ovu godinu. Ove informacije nalaze se u finansijskom sistemu. Potrebno je da vam neko iz finansija prosledi tu informaciju, nju zatim treba prebaciti npr. u Excel i dodati e-mail adrese koje se najverovatnije nalaze u outlooku ili nekom drugom excelu. I tako sve  dok se ne sastavi lista klijenata… Kako  to izgleda u CRM-u:sve informacije se nalaze na jednom mestu, promet, e-mail, rođendan, bračni status, itd… Prema ovim informacijama se brzo i jednostavno može filtirati spisak i poslati prilagođena i personalizovana poruka. Možemo zahtevati i dodatno sužavanje liste npr: svi klijenti iz grada u kom se nalazi kompanija i onda u stilu pravog Deda Mraza odneti lično poklon. Kreativnost je na vama, ja vam želim srećnu Novu godinu i božićne praznike, druženje nastavljamo u sledećoj godini.