Iako možemo da se pohvalimo da imamo efikasnu proceduru za rešavanje problema i da do rešenja dolazimo veoma brzo, ESET nam godinama unazad  iznova dokazuje da mesta za unapređenja uvek ima.

Kako sam već naveo u tekstu o SysInspector alatu, za analizu i rešavanje problema neophodne su nam informacije sa problematičnog računara, slika i presek stanja na osnovu kojeg možemo da definišemo pretnju i predložimo potencijalno rešenje. SysInspector zaista nudi pregršt informacija, ali uvek napomenemo korisnicima da bi bilo dobro da nam dostave i ostale logove sa ESET klijenta: detected threats log, scan log, event log, pa onda konfiguraciju klijenta, možda i Windows event log ako je došlo do BSOD-a i sl. „Otvorite detected threats log u NOD-u, pa kopirajte njegov sadržaj u prethodno napravljeni .txt fajl…“, pa tako za svaki log…

ESET Log Collector

ESET Log Collector

Većina korisnika su raspoloženi za saradnju, ali ima i onih koji negoduju, može se reći opravdano. Nekim korisnicima je neophodna pomoć jer nemaju nikakvog prethodnog iskustva, pa smo u podršci telefonom vremenom naučili napamet svaki korak, prozor i klik koji korisnik treba da uradi, pa čak i gde greši jer se i greške ponavljaju i uče, a sve to bez gledanja u desktop korisnika. O kad smo uveli daljinsku podršku, progledali smo!

Daljinska podrška je postavila nove standarde efikasnosti, ali ni ona nije svemoguća. Konekcija ponekad ne može da se napravi iz raznoraznih razloga – ili je blokiran saobraćaj po potrebnim portovima ili poslovna politika firme to ne dozvoljava, a ponekad i sami korisnici ne žele da im „čačkate“ po računaru. Onda se opet vraćate na lako preboljenu, ali nikada zaboravljenu podršku telefonom.

Ne znam ko se više obradovao ESET Log Collector-u, mi u podršci ili korisnici. Ono što je sigurno je da svi imamo jedan problem manje – Log Collector prikuplja logove umesto nas.

Sa adrese  http://download.eset.com/special/ESETLogCollector.exe preuzmite program i startujte ga dvoklikom. Podrazumevano, obeleženi su svi logovi sem logova skeniranja. Pretpostavljam da su scan logovi izostavljeni zbog potencijalne veličine fajla, pogotovu ako skeniranje računara radite redovno i ako logujete sve skenirane fajlove. Predlog je da i njih obeležite, jer i sa svim logovima skeniranja, ukupna veličina konačne .zip arhive retko kad pređe par megabajta što je sasvim ok za slanje mailom.

Dodatno možete podesiti iz kog vremenskog perioda želite logove, u kom formatu i lokaciju za čuvanje. Nakon toga možete kliknuti na Collect. Kreirani .zip fajl prosledite na mail podrške.

I to je to.