Kada su nam servirali šta je novo iz Adobe kuhinje krajem oktobra, znali smo da pored After Effects-a i poslastica koje su stigle nećemo ostati nezadovoljni. Predstoji nam topla zima ispred kompjutera sa Adobe After Effects-om. Glavni sastojak ove verzije je brzina.

Prvi novitet je da verzije programa koji su vezani za audio-video produkciju imaju jednistvenu oznaku. Tako Premiere, Audition, After Effects i Media Encoder imaju jedinstvenu verziju 22.0. tako da više neće biti zabune oko direktnog povezivanja projekata kroz Adobe Dinamic Link.

Cache Frames, dok čekam

Multi-Frame rendering (MFR) je novost koja sada izvlači maksimum iz procesora sa više jezgara. Još pre nekoliko godina kanal School of Motion je probao da dokuči kako napraviti najbrži računar za rad sa After Effects-om. U otkrivanju ove večne tajne pomogao im je  Puget Systems koji su napravili benchmark, a iz Adobe-a su upućivali na to da je bolje imati brži procesor nego više jezgara. Sa After Effects v22 dolazi nam mogućnost da iskoristimo 100% CPU snage za render. Već od minimalne specifikacije procesora koje koristimo sa 4 do 6 jezgara, imamo ubrzanje od 1.5 puta, dok kod High-end sistema sa 16 do 64 jezgra imamo ubrzanje i do 4 puta u odnosu na raniji render.

Spekulativni ili logični Preview (Speculative previews) je proces koji sada kešira frame-ove svih vidljivih Layer-a sa Timeline-a, i smešta ih u RAM ako imamo dovoljno RAM-a, odnosno na disk ako je Preview prevelik. Ovaj proces se realizuje u trenucima kada After Effects miruje. Šta to znači?

U trenucima kada još razmišljamo kako bi mogla da izgleda naša animacija, Multi-Frame Rendering zajedno sa spekulativnim Preview-om renderuje i kešira Preveiw koji nam je tako neophodan da sagledamo šta smo do sada uradili a da ne čekamo trenutak kada smo već izgubili volju da vidimo kako naša animacija konačno izgleda. Sada After Effects izračuna sve ono što mi zamislimo i čeka nas da mi to i pogledamo. Frame render kreće i zelena linija radosti za svakog animatora  se pojavljuje iznad lejera a da ne moramo pokrenuti Play.

Ranije je bilo neophodno da pritisnemo Space Bar, kako bismo uopšte i pokrenuli render Preview. Sada se Preview  renderuje sam u trenucima kada nismo aktivni u radu sa After Effects-om.

Nove informacije

Mali pužić koji je nova ikona na dnu ekrana u levom uglu otkriva nam potrebno vreme za render svakog frejma u našoj kompoziciji. Columns na Timeline panelu sada imaju novu informaciju: sada za svaki sloj znamo koliko je potrebno vremena za render u svakom pojedinačnom frejmu.

Adobe se potrudio da gradacijom boja, već na prvi pogled, imamo informaciju koliko je vremena potrebno da se izrenderuje svaki frejm za svaki Layer kao i da sagledamo šta nas to koči i na kom Layer-u da poradimo da optimizujemo svoju animaciju.

Kada smo spremni za konačni export naše animacije, možemo pokrenuti Render Queue i čekirati opciju da nam se pošalje notifikacija na mobilni telefon ili pametni sat preko Creative Cloud desktop ili mobilne aplikacije. Sada sa novom verzijom možemo opušteno uživati u pauzi dok računar i Adobe After Effects ne završe sa exportom naše animacije i pošalju nam poruku da je render gotov.

Veštačka inteligencija i u radu sa video materijalima

Još pre nekoliko godina, sa uvodjenjem Content-Aware Fill u After Effects, uvodi se polako i veštačka inteligencija – u narodu poznata kao Adobe Sensei. Kako Content-Aware Fill funkcioniše na video materijalu i kako ga primeniti u After Effectsu priklazaćemo u nekom od narednih blogova. Ono što je zanimljivo svakako je najava sve većeg korišćenja Adobe Sensei tehnolgije u video produkciji. Tako je već za sledeću verziju After Effectsa najavljena nova opcija automatske detekcije promene kadra u sceni i formiranja posebnog sloja za svaki klip. Scene Edit Detection opcija omogućava nam brže i lakše da obrađujemo video klipove koji su već izmontirani. Ručna podela klipa na slojeve odlazi u prošlost, a ostaje samo da sačekamo novu verziju koja će se pojaviti taman kada upoznamo sve prednosti ove verzije koja je pred nama.

Autor: Ivan Đorđević, diplomirani Filmski i televizijski montažer

(Visited 23 times, 1 visits today)