Ove godine Adobe Max, na kojem već tradicionalno objavljuje novu verziju softvera, je održan kompletno online. Zbog situacije sa pandemijom, Max je bio otvoren za sve koji su želeli da ga prate, što je rezultiralo sa preko pola miliona prijavljenih učesnika.

Photoshop je automatizovaniji

Kao što smo već navikli, Photoshop uvek donosi najviše noviteta u celom paketu. Najatraktivnije stvari su vezane za veštačku inteligenciju, koja je iz verzije u verziju sve moćnija.

Prva novina se zove Sky Replecement, i kao što joj ime kaže menja nebo. Postoje situacije kada je potrebno neko nezanimljivo nebo zameniti atraktivnijim, ili postavljanjem drugog dobiti na određenoj atmosferi. Zavisno od slike, to je uvek bila manja ili veća komplikacija. Sada postoji opcija u meniju Edit koja automatski detektuje nebo na slici i omogućava zamenu istog nekim drugim. Ova opcija otvara poseban panel iz kojeg se može izabirati željena slika neba koju Photoshop nudi, a ako se korisniku ne dopadaju ponuđene, može da koristi i bilo koju drugu. Uz pomoć nekoliko klizača, lagano se može uticati na atmosferu slike, pa se do željenog rezultata stiže za tili čas!

Drugo mesto gde se Adobe Sensei (veštačka inteligencija), koristi u punoj snazi su potpuno novi Neuralni filteri. Ovi filteri koriste veštačku inteligenciju da urade stvari za koje bi nam trebalo mnogo vremena. Filteri su trenutno podeljeni u dve grupe – konačne i beta. Završenih ima samo dva, Skin Smoothing i Style Transfer. Prvi ”pegla” kožu i daje odlične rezultate uz korišćenje samo dva klizača, što posao retuša kože za veliki broj potreba dramatično skraćuje. Ono što je dobro, jeste da rezultat ovoga može da bude novi sloj, pa su otvorena vrata za fina podešavanja. Style Transfer omogućava da se na izabranu fotografiju primeni neki od mnogih slikarskih stilova. Zanimljivo, mada je pitanje koliko često ćemo to da koristimo?

Beta grupa neuralnih filtera je mnogo zanimljivija. Neki od filtera su samo predstavljeni, ali još nisu dati u upotrebu. Od onih koji su upotrebi tu je potpuno neverovatni Smart Portrait, koji nudi toliko kontrole nad portretom da je skoro za neverovati. Mogu se menjati izrazi lica, podmlađivati i ostvarivati, pomerati pogled, pa čak i malo pomerati lice levo ili desno. Zatim, tu je Colorize, filter koji bukvalno jednim klikom od crno-bele fotografije pravi kolornu! Makeup Transfer omogućava da se obrazac i boja šminkanja prenese sa jedne slike na drugu, a Super Zoom omogućava da povećamo određeni deo slike sa prilično naprednom kontrolom dodavanja piksela.

Neuralni filteri su toliko obimni da ćemo njima verovatno posvetiti jedan ceo tekst, sa video prikazima kako sve to radi.

Konačno, dobili smo opciju da možemo stvarno da kontrolišemo šablonske ispune (pattern), unekoliko sličnu onome što imamo u Illustratoru. Ova opcija je skrivena u meniju View, i zove se Pattern Preview, što omogućava da imamo pregled onoga što bi mogla da bude šablonska ispuna. Kada smo zadovoljni rezultatom, starom komandom Define Pattern iz menija Edit sačuvamo taj dizajn kao Pattern.

Oni koji koriste Illustrator su sigurno upoznati sa Live Shapes konceptom, koji je sada obogatio osnovne vektorske oblike. Sistem nije potpuno isti, ali radi odlično i još više olakšava posao dizajnerima.

Photoshop je doneo još gomilu malih, ali vrlo korisnih, unapređenja, o kojima ćemo pisati u nekom drugom tekstu.

Illustrator u dve opcije

Ove godine je, konačno, objavljena puna verzija Illustratora za iPad. Mnogima od nas, koji smo vezani za desktop/laptop računare, ovo mnogo ne znači, ali verzije za iPad su pisane potpuno ispočetka, što ih čini rasterećenim od nekih zastarelih opcija i bolje optimizovanim. Kad pogledamo kako radi, vidimo da su neke stvari, koje su u desktop verziji komplikovane, ovde rešene jednostavno i praktičnije, kao neke koje su potpuno nove. Nadamo se da ćemo uskoro istu funkcionalnost dobiti i u desktop verziji.

No, da vidimo šta nam je to donela desktop verzija. Illustrator tim nekako nije baš sinhronizovan sa idejom da sa pojavom nove verzije treba da donesu glavna unapređenja, već ih oni daju tokom cele godine. Pošto je poslednje unapređenje bilo u avgustu, jednostavno za oktobar nije ostalo mnogo toga, ali su donete i dalje interesantne opcije.

Recolor Artwork omogućava da obeležimo bilo koji objekat, grupu, simbol i da mu promenimo boje na izuzetno jednostavan način. Često kod ilustrovanja dolazimo u situaciju da je potrebno promeniti neku boju ili čitavu atmosferu, što je ogroman posao. Ova opcija omogućava da se taj posao radi intuitivno i lako. Štaviše, moguće je preneti kolornu šemu sa jednog objekta na drugi, pa čak i sa fotografije, što je baš odlično!

U nekoj od ranijih nadogradnji Illustrator je dobio mogućnost da čuva dokumente u ”oblaku” (Creative Cloud), što je sada unapređeno. Sada se u Illustrator dokumente mogu ubacivati Photoshop dokumenti iz ”oblaka”, takođe, mogu se automatski praviti različite verzije, obeležavati i pozivati.

Rad sa fontovima je unapređen u avgustu, a još malo doteran u oktobru, što nudi niz zgodnih načina poravnavanje teksta i objekata, pa podešavanja veličine slova ne samo na klasično tipografski način (od ascendera do descendera), već sada i po visini verzalnih (Upper Case) i kurentnih (Lower Case) slova, kao i vertikalno poravnanje unutar Area Type tekst okvira.

Iako se ovo ne čini kao mnogo, sve ove novine čine rad mnogo udobnijim i jednostavnijim.

InDesign sa više AI

Sve veći upliv veštačke inteligencije nije mogao da zaobiđe ni InDesign. Naime, sada se pojavila opcija koja omogućava automatsko detektovanje objekta (subjekta) na slici. Generalno, ova opcija je povezana sa Text Wrap opcijom, i prilično liči na Photoshop opciju Select Subject, tako se zove. Da bi ovo funkcionisalo, potrebno je obeležiti željenu sliku i potom iz Text Wrap panela izabrati opciju Wrap Around Object Shape, i unutar nje iz menija Contour Options izabrati Select Subject, a program će sam detektovati objekat/osobu/životinju na slici. Rezultat je putanja, koja se može naknadno menjati, ako korisnik nije zadovoljan onim što je Sensei.

Vrlo često nam je potrebno da pronađemo neku boju u dokumentu koji radimo. To se uvek moglo uraditi kroz Find/Replace, a sada je posao malo skraćen specijalizovanom opcijom Find Color, koja se nalazi u panelu  Swatches.

Najveći deo poslova za koji se koristi InDesign su različite publikacije. U procesu njihove izrade, često je neophodno da autor/urednik da svoj komentar na dizajn i slog. Već nekoliko godina se razvija ovaj sistem, pa on u poslednjem unapređenju donosi mogućnost da korisnik na različite načine obeleži i komentariše sve aspekte dizajna i sloga. S obzirom na to da je ovo prilično kompleksan sistem, detaljno objašnjenje bi tražilo čitav članak.

Iako InDesign ima sisteme za automatsko čuvanje dokumenata u slučaju da se program ”sruši”, pa se prilično retko dešava da dokument na kojem se radilo ne može da se otvori, sada je uvedena opcija koja automatski popravlja oštećeni dokument. Niko ne voli situaciju da mora ponovo radi na dokumentu koji ne može da se otvori, što ovu novu opciju čini više nego dobrodošlom.

Integracija na visokom nivou

Iako ovde pišemo o pojedinačnim programima, neophodno je razumeti da Adobe konstantno radi na velikom broju opcija koje ih povezuju i omogućavaju da dinamički razmenjuju sadržaje, prvenstveno kroz Creative Cloud opcije. Sve više programa sada može da čuva sadržaje direktno na CC-u, kao i da razmenjuje sadržaje kroz CC biblioteke.

Sve ovo, zajedno sa integracijama različitih servisa u aplikacije, čini Adobeov sistem sveobuhvatnim sa korisničkim iskustvom na nivou kojem trenutno niko ne može da parira.

Autor: Zoran Imširagić, sertifikovani Adobe instruktor

(Visited 102 times, 1 visits today)