Illustrator je odavno imao neku mogućnost 3D efekata. Sada je došao potpuno novi sistem rada, koji omogućava da se ovi efekti primenjuju lako i brzo.

Već puno verzija Illustratora među efektima ima i 3D mogućnosti. Ono po čemu su uglavnom bile poznate je da su prilično spore i vrlo zahtevne po računar, do nivoa da malo kompleksnija podešavanja umeju da „zamrznu” program. To ih je činilo nepraktičnim i retko korišćenim efektom u Illustratoru.

Sa pridruživanjem kompanije Substance Adobeu ta priča se iz korena promenila. Očigledno je da način na koji Substance generiše i iscrtava 3D objekte radi izuzetno brzo i efikasno. Već smo pisali o Substance 3D paketu i tada videli da je ova tehnologija izvanredna. Adobe je svoju aktivnost bazirao na tehnologijama (PostScript, PDF, Flash), umesto na proizvodima, pa je i akvizicija kompanije Substance vezana za tehnologiju iz koje sada proizilaze različiti proizvodi. Tako je Illustrator dobio potpuno novi Filter za 3D efekte koji sada radi brzo, moćno i vrlo kvalitetno.

On se sada zove 3D and Materials i u sebi ima pet modula, dok šestu stavku čini stari 3D (Classic) koji se nalazi u istom meniju. Stari metod je primarno tu zbog otvaranja ranijih dokumenata u kojem je on korišten, za slučaj da nešto treba menjati.

Iako se u meniju nudi pomenutih pet opcija, one su zapravo mnogo bolje organizovane kroz panel koji se otvara kada se izabere bilo koja od opcija. Panel nudi tri „kartice” – Object, Materials i Lightning.

Object

Kontrole koje se ovde nude su vezane za oblikovanje u 3D prostoru. Podeljene su na Plane, Extrude, Revolve i Inflate.

Plane zapravo vraća objekat u 2D oblik, Extrude kontroliše pravolinijsko “izvlačenje” objekata u treću dimenziju, dok Revolve omogućava kružno “izvlačenje”, a Inflate “naduvava” objekte.

Ovi efekti odlično rade na različitim vrstama objekata i ne ugrožavaju njihove originalne osobine, pa Live Shape objekti mogu da se transformišu po svojim pravilima, a kod teksta se mogu menjati fontovi, veličine i sadržaj.

Pogledajte kako sve ovo radi u sledećim video zapisima:

*Da biste čuli objašnjenje za svaki korak, neophodno je da uključite zvuk.

Materials i Lightning

Stari 3D sistem je omogućavao sličan rezultat u smislu izgleda, ali ono što daje potpuno novu dimenziju novom sistemu je mogućnost dodavanja realističnih materijala. Izbor je prilično veliki, pa uz mogućnost dodatnog podešavanja, mogu se dobiti odlični rezultati.

Naravno, 3D bez podešavanja osvetljenja nije ono što se traži, pa odeljak Lighting omogućava kontrolu osvetljenja iz različitih uglova, intenziteta i rasutosti. Uključivanje ambijentalnog osvetljenja ume da doda objektu prirodniji izgled, pa je odlično što se tu nalazi.

Još jedna stvar koja nije postojala kod starog 3D sistema su senke, pa se ovde mogu kreirati senke koje se projektuju iza ili ispod objekta.

Render

Standardni prikaz 3D efekata je samo radni i omogućava brzo iscrtavanje, a time i laganu manipulaciju objektima. Kada se dodaju materijali i podesi osvetljenje, bilo bi dobro da vidimo kako bi objekti mogli da izgledaju u konačnom obliku i tu na scenu stupa Render opcija. Na panelu postoji dugme koje uključuje renderovani prikaz i, po defaultu, ono samo uključuje iscrtavanje u niskom kvalitetu (Low). Kada se klikne na strelicu pored dugmeta pristupa se padajućem meniju koji nudi sve opcije kontrole rendera.

Kako sve ovo radi, pogledajte u sledećem video zapisu:

*Da biste čuli objašnjenje za svaki korak, neophodno je da uključite zvuk.

Substance 3D revolucija

Pridruživanjem kompanije Substance, Adobe je dobio potpuno novu tehnologiju, koja sve više prožima postojeće alate omogućavajući korisnicima da lagano i brzo prave i kontrolišu 3D sadržaje. Sa nestrpljenjem čekamo da vidimo gde će se još pojaviti nove 3D opcije.

Autor: Zoran Imširagić, Adobe Certified Instructor, CC Design and Layout Solutions

(Visited 6 times, 1 visits today)
Podelite na društvenim mrežama ...
Share on Facebook
Facebook
Pin on Pinterest
Pinterest
Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on LinkedIn
Linkedin